Diskuse

NIMBY

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pane Hermánku,

je to složitější - ale než jak píšete Vy. Pořád zaměňujete pojmy veřejný a soukromý zájem. Letiště Vodochody nikdo nepotřebuje, je to jen projekt, zajišťující zisky určité skupině lidí (nebo možná jako pračka jejich zisků odjinud) na úkor životního prostředí. A o "podlimitním" zatěžování není řeč. Jednak by hluk (ale nejen hluk, i imise a bezpečnost) byl jednoznačně nadlimitní, jednak díky platné (účelově změněné) legislativě by vůbec nešlo to dokázat. Pokud nevíte o čem mluvím, rád Vás pozvu na jednání PHI (protihluková iniciativa).

Takže letiště Vodochody není veřejně prospěšný záměr. Na rozdíl od letiště Ruzyně - a i tam jsou potíže s realizací paralelní dráhy (mimochodem té, na jejíž stavbu potřebné pozemky stát nejprve prodal již vlastněné pozemky přes prostředníky Pentě, aby je pak od ní koupil zpět za stonásobnou cenu - kupodivu přesně odpovídající ceně za Aero Vodochody).

Ulice 5. května je typickým příkladem postupu, který Vy hájíte. Žádné NIMBY se před tím, než na ní začal nadlimitní provoz, nepostavilo proti. Teď bojují co jim síly stačí, ale je pozdě. Proto nezesměšňujte úsilí OS, které s bojem začalo včas - a vlastně zatím, přes fauly, o kterých píšu v těchto blozích, vyhrává.

Prostě - aby zlo vítězilo, stačí, aby dobří seděli se založenýma rukama. Nebo dokonce na ty co nesedí, pokřikovali posměšné poznámky.

0 0
možnosti
Foto

Klíčová je samozřejmě úcta k soukromému vlastnictví. Kdykoliv jakákoliv skupina, a tou může být soukromý subjekt, například Penta, nebo subjekt veřejný, například stát vyřkne, že je v jeho zájmu udělat něco proti vaší vůli, jedná se o zjevnou loupež.

V té lokalitě se lidé usadili a investovali své prostředky do pozemků, domů, majetku za nějakých podmínek. A jestliže jim kdokoliv chce zmenšovat jejich majetek, musí nabídnout dostatečnou cenu, jinak je zloděj.

Podle níže uvedeného p. Hermanka by to nakonec mohlo dopadnout tak, že podle stejných ne-pravidel budete dvakrát v týdnu půjčovat manželku sousedovi, nebo ji nuceně posílat do veřejného domu. Ve veřejném zájmu. Anebo budete třikrát denně dávat své soukromé auto k disposici nějaké bandě cizinců. Oboje se vám nebude líbit.

Občanské sdružení Klidná Bašť je zcela legitimním semknutím občanů proti zvůli jiné skupiny.

Proti záměru Penty vytěžit zisky ze soukromého vlastnictví jiných je sdruženo přes 30 000 občanů jichž se to týká.

1 0
možnosti
Foto

Ono je to podle mého názoru složitější. Tady sice jde o soukromou společnost, ale bráno obecně, stupeň obtěžování by neměl být vyšší než kolik musí strpět ostatní.

My bydlíme blízko málo frekventované železniční trati, na které vůbec není není nákladní doprava. Ale okolo 4:30 zarachotí první ranní osobák. Není to velký hluk, ale jistě vyšší než v Bášti.

A já nemohu, byl bych za blázna, žádat, aby ten vlak jel až 7:30, zatímco ti protestující proti tomu letišti (nejsem žádným jeho velkým příznivcem, beru to jen jako příklad) by třeba mohli dosáhnout letového klidu až do 06:00, což mi připadá adekvátní.

A Vaše příklady s půjčováním manželky jsou 100% mimo mísu. Daleko lepší dát jako příklad ulici 5. Května.

0 0
možnosti
Foto

Myslím, že já jsem byl číslo 2, kdo přitakal názoru, že Váš článek je NIMBY. Ostatně, vyplývá to i z názvu Vašeho občanského sdružení, který je. nemýlím li se "Klidná Bášť" nebo tak nějak podobně.

Již ten název napovídá vše. Nyní má to Vaše sídliště rodinných domků, satelit nebo jak to chcete nazvat, "Božský klid", zatímco po možném zprovoznění toho letiště tam bude nějaký "hluk v mezích normy".

To je samozřejmě nepříjemné, ale je to tak, že spousta lidí musí trpět obtěžování v mezích normy a někteří dokonce nad normu, ale nemohou s tím nic dělat. I já jsem byl kdysi konfrontován s takovýmto protestem, ale odmítl jsme podepsat. 

Protest byl proti plánovanému obchvatu Liberce y iniciátoři petice, kteří věděl, že vzhůru po úbočí hory tu náhradní trasu hnát nemohou, tak ji navrhovali níže, kdy zástavba byla daleko hustší.

Prostě princip byl jasný. Vyhnat to nebezpečí obtěžování v mezích normy od vlastního domu, i když to bude znamenat ohrožení x-násobného počtu jiných nemovitostí. Bylo to takové BIYBY (Better In Your Back Yard). A tak tomu v mnoha případech, samozřejmě nikoli v tom Vašem, opravdu je.

0 0
možnosti